U

Nagy Magyar Turizmusnap Bécsben miskolci bemutatkozással

Elérhetőség

Miskolc,

A Magyar Turizmus Zrt. bécsi képviselete 2013-ban két nagyszabású magyarországi bemutatkozást szervezett, és a TDM képviseletében Miskolc mindkettőn népszerűsítette a város turisztikai kínálatát. Közel 300 ezer látogatót vonzott májusban a Linz-ben (Felső-Ausztria) „Auf nach Ungarn!” címmel rendezett háromnapos fesztivál jellegű Magyar Napok, ahol Miskolc az Észak-Magyarország stand mellett önálló faházban jelent meg.


A bécsi magyar nagykövetségen október 4-én harmadik alkalommal rendezték meg a Nagy Magyar Turizmusnapot (Großer Ungarn Tourismustag), melyen ezúttal Budapest és környéke, valamint Észak-Magyarország kapott bemutatkozási lehetőséget. Az osztrák idegenforgalmi cégek, a média mellett meghívást kaptak az eseményre a magyar turizmus önkéntes nagykövetei, azok az Ausztriában élő magyarok, akik a külképviselet által kezdeményezett program keretében immár másfél éve segítenek növelni a magyarországi vendégéjszakák számát.

Az egész napos programon az osztrák és a magyar turisztikai szakma találkozását prezentációk, workshopok és műsor kísérte. A magyar rendezvényeknek fontos része a magyar gasztronómia bemutatása, melynek keretében ezúttal jellegzetes ételek, s a régiók borait is megkóstolhatták a vendégek, a desszertről a Gerbeaud cukrászda szolgáltatatta. Budapest és környéke kínálatát 15, Észak-Magyarországét pedig 10 turisztikai szolgáltató, illetve szervezet mutatta be az osztrák fővárosban.

A turizmusnapon köszöntőt mondott Szalay-Bobrovniczky Vince nagykövet és Tarlós István főpolgármester, valamint Kovács Balázs a MT. ZRt. bécsi képviseletének vezetője, mint a rendezvény szervezője.

A rendezvény egyrészt Budapest és környékének –, ahol minden negyedik Magyarországra látogató osztrák eltölt néhány napot – új vagy kevésbé ismert kínálatát kívánta bemutatni, másrészt „titkos tippként” az Ausztriában kevésbé ismert Észak-Magyarország szépségeit és lehetőségeit ismerhették meg a vendégek.

A program keretében a közel 180 vendég előtt Észak-Magyarország félórás prezentációjában Miskolc kulturális, természeti és wellness kínálatával, valamint egy kisfilmmel mutatkozott be.

A miskolci standnál az érdeklődés középpontjában elsősorban a barlangfürdő állt és ahhoz kapcsolódóan a több napos itt-tartózkodási és csillagtúra programok lehetőségei. A kulturális programok közül az operafesztivál keltette fel az érdeklődést. Az osztrák keresletnek megfelelően a város kínálatát invitatív kiadványokkal, illetve miskolci négycsillagos szálláshelyek 2014. évi áraival (Öreg Miskolcz Hotel, a Bástya Wellness Hotel és a Hunguest Hotel Palota) komplett tájékoztatást kaptak az érdeklődők.

A bécsi Club Pannónia felajánlotta a lehetőséget, hogy Győr, Pécs, Debrecen után Miskolc is bemutatkozzon az osztrák fővárosban, melynek témája a gazdasági és a kultúra egy felsővezetői szintű találkozás keretében.

A tárgyalások során felmerült a lehetősége két study tour megszervezésére. A 30 ezer előfizetővel rendelkező „Golden Age” magazin újságírója az 50+ korosztálynak csoportos és egyéni utazás keretében ajánlja a turisztikai célpontokat. Továbbá a miskolci barlangfürdő megismertetése céljából lehetőség van a magazin honlapján való megjelenésre.

Az utazási irodák közül a „Kuragentur Wien”, mely nagy volumenű hévízi beutaztatásáról ismert, barlangfürdő kezeléseiről és a miskolci négycsillagos szállodákról szeretne személyes tapasztalatot gyűjteni.

A tanulmányutak megszervezésében a bécsi külképviselet szakmai és pénzügyi támogatására is számíthat Miskolc.

Összeállította: Gecsei Anikó