U

Többletszolgáltatást tesztel az MVK

Elérhetőség

Többletszolgáltatás bevezetésével teszteli az MVK 2013. május 13-tól szeptember 12-ig Miskolcon az igény szerinti közlekedési rendszert. A tesztprojekt alatt bővítik a szolgáltatást, azaz több busz járhat egyes vonalakon. A rendszernek köszönhetően a 3A-s, 21-es, 24-es és 31-es buszok esetén az esti és/vagy hajnali órákban plusz két-két járat közlekedhet igény esetén a menetrendben meghirdetett járatokon felül.

Az utazni szándékozónak a járat iránti igényét az indulás előtt legkésőbb 30 perccel kell bejelenteni, de ezt akár több nappal a tervezett utazás előtt is megteheti.

A miskolci tesztidőszak tervezett kezdete április 22. volt, ám a beérkezett észrevételek alapján a rendszert az MVK Zrt. a kéréseknek megfelelően felülvizsgálta és átalakította.

A tesztrendszert folyamatosan vizsgálja az MVK Zrt., az utasok észrevételei, igényei alapján alakítva, fejlesztve azt a projekt keretein belül.

A tesztprojekt részleteit az érintett területek önkormányzati képviselőivel is egyeztette az MVK Zrt., akik a projekttel járó többletbuszok lehetőségét támogatták.

Hasonló rendszert több nagyvárosban is teszteltek már Európában és ezen belül hazánkban is, jelenleg Debrecenben működik igényvezérelt közlekedési rendszer.

2013. május 13-tól a 3A-s, 21-es, 24-es és 31-es autóbuszok vonalán, többletjáratokon teszt eli az MVK az igény szerinti közlekedést! A 3A-s, 21-es, 24-es és 31-es viszonylatok esetén az esti, hajnali órákban viszonylatonként plusz két-két járat közlekedik - igénybejelentésre.

Az utazási igényt legalább 30 perccel a járat indulása előtt szükséges jelezni az ingyenesen hívható (06) 80/296-890-es telefonszámon vagy az MVK Zrt. honlapján (www.mvkzrt.hu) az Igénybejelentés gombra kattintva. (Az első bejelentkezés előtt regisztrálni kell, ez pár percet vesz igénybe.)
Igényvezérelten közlekedő többletjáratok indulási időpontjai munka- és munkaszüneti napokon:

3A-s viszonylat:

Búza tér: 20:58, 21:28

Balaton utca: 21:10, 21:40

21-es viszonylat:

Tiszai pu.: 3:25, 23:30

Kandó K. u.: 3:55, 0:00

24-es viszonylat:

Repülőtér: 21:30, 22:10

Szinvapark: 21:10, 21:45

31-es viszonylat :

Tiszai pu.: 3:15, 0:43

Avas vk.: 3:30, 1:03



Igénybejelentés során az előre meghirdetett időpontok közül lehet kiválasztani az utazás idejét, valamint, hogy az adott járatot mely megállóhelyek között kívánják használni. A többletjáratok csak bejelentkezés esetén indulnak és azokban a megállókban állnak meg, melyekre bejelentés érkezett.

Az ATTAC projektről (Attractive Urban Public Transport for Accessible Cities - Vonzó városi közösségi közlekedés az elérhetőbb városokért)

A Miskolc Holding Zrt. vezette nemzetközi projektkonzorcium 9 partnerrel (Olaszországból, Romániából, Szlovákiából, Bulgáriából, Görögországból, Szlovéniából és Magyarországról), az EU Délkelet-Európai (SEE) Transznacionális Együttműködési Program kiírására nyújtotta be ATTAC projektjét.

Az ATTAC egy csaknem 2,5 millió euró összköltségvetésű nemzetközi projekt, melynek vezetését, egyedülálló módon a régióban, egy magyar szervezet, a Miskolc Holding Zrt. vállalta fel.

Az ATTAC projekten keresztül a magyar partner projektben vállalt tevékenységeinek megvalósítását az Európai Unió és a Magyar Állam 95%-ban finanszírozza.

A projekt stratégiai célkitűzése: hatékonyabb koordináció kiépítése a közösségi közlekedési hálózatok tervezése, működtetése, népszerűsítése terén; a fenntartható városi közlekedési hálózatok fejlesztése olyan eszközök és szolgáltatások létrehozása és tesztelése által, amelyek elősegítik a közösségi illetve az alternatív közlekedési módok térnyerését a projektben részt vevő országok Miskolchoz hasonló méretű városaiban.

A Miskolc Holding Zrt. az ATTAC projekt vezető tagjaként a helyi közösségi közlekedési rendszer egy részén az igényvezérelt, rugalmas közlekedés kialakítását és kísérleti, tesztidőszakban történő üzemeltetését vállalta.

A Miskolc Holding Zrt. nyílt közbeszerzési pályázatot írt ki az ATTAC nemzetközi projekt keretében, egy 95 %-os támogatásból finanszírozott tesztprogram, a z "Igényvezérelt közlekedési rendszer" megvalósítására. A pályázatot az MVK Zrt. nyerte el és 2013. március 7-én létrejött szerződés szerint 4 hónapos tesztidőszakra, egyes miskolci viszonylatokon bevezeti az igényvezérelt, rugalmas közlekedési rendszert, igény szerinti többletjáratokat biztosítva.

Az úgynevezett rugalmas (DRT - Demand Responsive Transport) vagy igényvezérelt közlekedési struktúra minden olyan közlekedési szolgáltatást jelent, amelynél az egyes járatok útvonala és/vagy közlekedési időpontja egyedileg bejelentett utazási igények alapján kerül meghatározásra és a járművek egy járaton több, egymástól függetlenül bejelentett utast szállítanak.